M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

vineri, 21 august 2009

Despre Mihail Sebastian si gone fishing...


Cu cât eşti mai tânăr, cu atât eşti mai uşor de impresionat. Acesta este un adevăr general valabil şi mai ales aplicabil în cazul lecturilor. Nimic nu e mai impresionant pentru o adolescentă pasionată de lectură decât o pveste de dragoste şi un destin tragic. Cam asta am păţit eu cu Mihail Sebastian. Am citit iniţial Accidentul...care m-a fermecat. Pe vremea aia nu credeam că şi bărbaţii ştiu să iubească (16 ani...ce vârstă cinică) iar Accidentul m-a transformat în fiinţa romantică şi încrezătoare care sunt acum. (Ceea ce nu mi-a prins rău deloc.)

A urmat Orasul cu salcâmi şi Jurnalul... Ca detaliu complet neimportant, vreau să vă dezvălui şi faptul că la vremea aceea eram tare îndrăgostită de un coleg care mi-a împrumutat Jurnalul lui Sebastian. Poate că şi asta a avut o oarecare influenţă asupra faptului că am găsit Jurnalul genial şi incredibil de impresionant.
Anul trecut am citit din nou acest Jurnal al lui Sebastian şi impresia a fost complet diferită. Deşi am rămas la părerea că este o carte care trebuie citită, impresiile imediate de lectură au fost complet diferite. Am trecut cu ironie peste pagini şi de multe ori l-am judecat ca fiind delăsător şi smiorcăit.

Aşadar, ce înseamnă Mihail Sebastian pentru mine? Ca în cazul tuturor autorilor pe care i-am citit, mi-au rămas în minte circumstanţele în care l-am citit...16 ani...prima amorezare...atât de o persoană, cât şi de un autor. Aş putea oare să spun că e prima dragoste literară? Poate că da...deşi şi pe Henry Miller l-am iubit tare mult atunci, cam în aceiaşi perioadă. :)
A fost şi prima mea confruntare cu antisemitismul românesc. Prima oară când am conştientizat că artiştii/scriitorii nu sunt imuni la politică şi probleme lumeşti.

Rândurile acestea sunt scrise drept răspuns la întrebarea lui Dragos C: dacă ar fi să spuneţi ce înseamnă mihail sebastian pentru voi, ce-aţi spune?

Mi s-a părut interesant să vă las această temă de gândire pentru următoarea săptămână în care eu voi fi într-un mult aşteptat concediu. :D
În caz că vă interesează, mi-am luat de citit în concediu: Negurile din seria Avalon şi In Memoriam.

Aşadar, GONE FISHING... and walking, and sightseeing, and book shopping, and seeing friends and family, and taking pictures and enjoying other people's cooking and other people's libraries :)) Ne citim într-o săptămână.

Diana


1 Comentário:

Jovi spunea...

Am citit cu atentie cuvintele tale, am primit si eu leapsa de la Dragos. Sebastian e la fel de interesant ca om si scriitor cum parcurg fiecare raspuns la intrebarea lui Dragos. Si fiecare adauga lucruri noi, din perspectiva fiecaruia.
Concediu si lectura placute!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO