M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

duminică, 9 august 2009

Ce citeam în liceu


Am descoperit zilele acestea nişte caieţele de lectură pe care le ţineam în liceu. În mare parte sunt citate dar şi multe impresii şi liste de lectură.
În caietul din 2001 (clasa a 11a) predomină Cioran

"În acest moment nu cred absolut nimic şi n-am nici o speranţă. Îmi par lipsite de sens toate expresiile şi realităţile care dau farmec vieţii. Nu am nici sentimentul trecutului, nici al viitorului, iar prezentul îmi pare o otravă." Pe culmile disperării (7.11.2001)
şi Shakespeare.
"Presume not on thy heart when mine is slain Thou gav'st me thine not to give back again." Sonnet 22 (01.11.2001)

Cu mare efort, cred(nu-mi amintesc), am transcris şi multe citate din Divina Comedie.
"Prin mine treci în jalnica cetate, Prin mine treci la chinul de vecie Prin mine treci la lumi pierzării date. Dreptatea'naltu-mi ziditor îmbie; Puterea cea divină m-a creat Suprema minte şi iubirea'ntâie 'Naintea mea nimic n-a fost creat Decât de veci şi veşnică-am urare: Lăsaţi speranţa voi care-aţi intrat!" Infernul - Cântul III (13.11.2001)

Tot atunci am citi Henry Miller(tot ce am apucat)
"A scrie... trebuie să fie un act situat în afara voinţei. Cuvântul, asemenea adâncului curent oceanic, trebuie să iasă la suprafaţă prin propriul său impuls. Un copil nu simte nevoia să scrie - e inocent. Un adult scrie pentru a-şi vărsa otrava pe care a acumulat-o din pricina felului său de viaţă fals. Încearcă să-şi recapete inocenţa, dar tot ce reuşeşte să facă (scriind) este să inoculeze omenirii visul dezamăgirii sale." Sexus (25.09.2001)

dar şi Eschil, Sofocle şi Seneca. :)

Cu zâmbetul pe buze, am transcris aici câteva din citatele pe care le-am transcris atunci, cu scris îngrijit şi cerneală colorată. :)
Voi ce citeaţi în liceu? Cum arătau caietele voastre de lectură/citate?

6 Comentários:

Yuki spunea...

faina intrebare; mai am si eu caietele, dar sunt pline de lecturile suplimentare de la romana; stiu ca citeam pe rupte literatura engleza si critici literari romanai.Tot in liceu l-am descoperit pe marquez si kafka, apoi uitati si redescoperiti dupa faculta. Mi-e ciuda ca n-am pastrat o urma clara a tot ceea ce-am citit atunci.

Diana B. spunea...

Nici ale mele nu-s prea clare sau structurate. Doar din cand in cand mai notam cate o data...
Acum ca mi-ai amintit...vai ce de critica mai citeam si eu...:)

Adina spunea...

N-am tinut caiete de lecturi. Tin minte ca am citit si eu Cioran, Erich Fromm, tot ce-am prins de Kafka, Marquez, Herman Hesse, Kundera, Gunther Grass. Unul dintre preferati era Konrad Lorentz, altul Einstein... Citeam multe carti de calatorii, tot atunci. Astea ca lecturi de placere. Pt scoala am citit o gramada de clasici (mai ales francezi, dar si teatru antic, cativa italieni, cativa englezi, multa poezie) - totul datorita profei de franceza, eu eram de fapt la clasa de real :)

Literatura romana am citit aproape doar intr-a 12-a.

sorin spunea...

in liceu citeam Kafka si Camus si literatura sud americana (eram indragostit de alejo carpentier);aveam o ora sau doua pe saptamina de literatura universala si un prof tare pasionat de literaturi

Diana B. spunea...

Ce noroc! Mi-as fi dorit si eu un asa profesor...

Bianca spunea...

Nu eram nici eu foarte organizată în liceu. Știu că citeam literatură engleză, datorită profei care ne-a zic că tot ce ne recomandă ea ne va plăcea (și așa a fost, chiar dacă era cea mai acră profă din școală), de ex: Jene Austen, Henry James, Shakespeare etc.
Tot atunci am început să citesc filosofie, pe vremea aia de plăcere :)
Și îmi amintesc că-mi plăceau tare poeziile. Citeam și memoram Eminescu și Macedonski
Dar nu pot uita de ex. cărțile de literatură română pentru care tre să-i mulțumesc profului de Rom. Per total în liceu am citit cred cam tot Rebreanu, Călinescu, mult din Marin Preda și Mircea Eliade.
Ce am citit pe vremea aia și nu mi-a plăcut a fost Sadoveanu. Și ideea e că orice citeam din obligație se transforma într-un coșmar, iar ceea ce lecturam cu plăcere era un vis chiar dacă poate cartea era proastă :D

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO