M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

duminică, 28 septembrie 2008

Rulouri cu scortisoara


RULOURI CU SCORTISOARA

Sau cinnamon rolls, poate va suna mai cunoscut. Mega-delicioase, mai ales pentru fanii scortisoarei. :)

Reteta nu este una originala, am gasit-o in diverse locuri pe net si am incercat sa o respect pe cat am putut desi cantitatile le-am cam pus dupa ochi. Stiu multi pasionati de scortisoara asa ca iat-o:

Aluat: 75gr de unt sau margarina
250ml lapte
un cub de drojdie (25gr)
un paharel de zahar (mic - cum e cel din poza)
un praf de sare
500gr faina
putina coaja de portocale

Umplutura: 100gr unt sau margarina
1 lingura cu varf de zahar
2 linguri de scortisoara


Se topeste untul intr-o craticioara si se adauga laptele si coaja de portocala(cam o lingurita). Se incalzeste putin(nu se fierbe).


Intr-un castron se dizolva drojdia cu putin din laptele caldut. Se adauga restul de lapte, sare, zahar si faina. Aluatul se framanta bine pana nu se mai lipeste de degete. Se acopera si se lasa la crescut 30 minute.


Se face umplutura amestecand untul, zaharul si scortisoara. Se freaca bine pana se topeste zaharul aproape de tot. Aluatul se intinde si peste el se pune umplutura.



Se ruleaza si se taie bucati cam de 2 cm.



In tava se aseaza o foaie de copt. Nu sunt sigura dar cred ca ar trebui unsa cu ulei. Eu nu am facut asta si nu cred ca a fost in regula. Se pun in tava. Mie mi-au iesit vreo 20, deci 2 tavi.



Se acopera cu un servet si se mai lasa sa creasca 30 minute. (Eu le pun pe monitor unde e cald si bine :) )

Apoi se ung cu ou amestecat cu apa. Atentie la ou. Eu am nimerit unul nu prea galben (nu stiu de ce) si la sfarsit nu aratau chiar asa bine ca in poza de pe forum.
Se presara zahar perlat sau nuca. Eu nu am avut nici una dintre ele si am presarat niste zahar brun. Nu prea s-a simtit.



Intre timp se incalzeste cuptorul. Se baga tava si se lasa vreo 10 minute. Atentie mare daca focul este puternic pentru ca se fac repede si se prajesc pe fund la fel de repede.



Au iesit delicioase. Sunt foarte pufoase si aromate, numai bune de mic dejun impreuna cu lapte sau desert gustos pentru pofticiosi.
Cred ca ar iesi grozav si cu umplutura cu mac. Poate imi fac curaj si alta data sa mai fac.

Pofta mare :) !

3 Comentários:

Cinabru spunea...

Arata extraordinar, o sa dau si eu linkul acasa, poate conving sotia sa incerce.

Diana B. spunea...

:) Sunt chiar usor de facut deci cred ca o vei convinge repede. ;)

Mic Pitic spunea...

o adresa nu dai ca sa facem o vizita ca sa degustam aceste bunatatiuri?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO