M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

joi, 23 octombrie 2008

The Other Boleyn Girl - Philippa Gregory



Sunt inca adancita in vraja acestui roman care m-a fascinat si m-a tinut subjugata vreo saptamana. Orice clipa libera am dedicat-o cititului si chiar si atunci cand nu citeam gandul imi ramanea la personaje si la imaginile cartii ca sa nu mai spun de faptul ca personajele m-au urmarit si in vise. A trecut atat de mult timp de cand am savurat o carte in acest fel incat ma simt trezita dintr-un fel de amorteala.


Romanul Philippei Gregory este, la prima vedere, un pic inspaimantator. Peste 600 de pagini pentru o poveste arhicunoscuta din Anglia Tudorilor parca nu-s tocmai apetisante. Paginile insa, se intorc singure si dupa primele cinci esti perfect convins ca nu o vei lasa din brate pana la final. Din aceleasi prime pagini realizezi si ca filmul (The Other Boleyn Girl aparut in 2008 cu Natalie Portman si Scarlett Johansson) nu ii ajunge nici la ultima litera din subsolul ultimei pagini. :P Din intamplare, am vazut filmul inainte de a citi cartea (nestiind nici macar ca exista o carte) si nu am fost deloc impresionata. Din acest motiv nu am fost foarte entuziasmata la inceputul lecturii dar mi-am schimbat repede parerea.
Povestea este extrem de bine relatata, detaliile (fie ele reale sau imaginate) sunt multe si interesante.
Viata de la curtea regelui Henric al 8lea este atat de bine descrisa incat ai impresia ca autoarea chiar a fost acolo. Aceasta Philippa Gregory de care nu mai auzisem pana acum si-a castigat respectul si admiratia mea pentru acest roman scris impecabil si pentru care sunt convinsa ca a depus eforturi foarte mari.
Punctul de vedere este cel al lui Mary Boleyn, sora celebrei Anne Boleyn care pentru o scurta perioada a fost regina Angliei si a doua sotie a zbuciumatului rege Henric al 8lea. E greu de spus insa care dintre cele doua surori este personajul principal. Mary, naratoarea povestirii, este docila si ascultatoare, o frumoasa si delicata blonda, instrumentul perfect in mainile unei familii ambitioase. De copila maritata cu un necunoscut si apoi aruncata in patul regelui de care se indragosteste sincer in ciuda incercarilor familiei de a tine situatia si pe rege, sub control. Ii daruieste doi copii, fapt datorita caruia familia ei avanseaza mult pe scara sociala si devine favorita la curte. Regele este insa un barbat nefericit si mare iubitor al femeilor. Devenita mama, Mary isi indreapta dragostea catre cei doi copii iar regele isi indreapta ochii catre sora ei, Anne.
Anne este intruchiparea ambitiei! Un personaj puternic si descris cum nu se poate mai bine. Crescuta la curtea Frantei, extrem de frumoasa si inteligenta, Anne devine in scurt timp favorita regelui pe care il va aduce la picioarele ei, nu fara mari eforturi. De aici incolo povestea este destul de cunoscuta. Romanul acesta insa o prezinta dintr-un alt punct de vedere, cel al unei femei care observa totul cu un ochi critic dar nu este in stare sa faca nimic impotriva familiei pe care o iubeste si fara de care nu poate trai. Relatia dintre cele doua surori este una plina de pasiune. Dragostea si invidia sunt intr-o continua lupta in sufletul ambelor surori.

Pe langa aceasta poveste care mie imi place enorm, va recomand sa cititi cartea pentru acuratetea descrierilor, a personajelor si relatiilor dintre acestea, pentru minunatul talent al scriitoarei. Este de departe cea mai buna carte de gen pe care am citit-o anul acesta si ma bucur ca am descoperit aceasta scriitoare.

2 Comentários:

NuMaPlictisi spunea...

deci merita citita?:D ieiii

Diana B. spunea...

Daaaa! Cu siguranta! Dar eu am citit varianta originala in limba engleza. Nu garantez pentru traducerea in romana.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO