M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

vineri, 27 februarie 2009

Gabriela Melinescu - Jurnal suedez I


Adaug la colectie inca un jurnal citit pe nerasuflate. Acesta mi-a fost recomandat prin vara cred...poate chiar mai demult si de atunci l-am tot cautat. Intr-un final mi-a venit si stralucita idee de a cauta si pe librariile virtuale. Am gasit-o pe librarie.net, site pe care il ador pentru ca gasesti acolo absolut orice iti doreste inimioara.
Ca sa revenim la minunata minte a acesti doamne - Gabriela Melinescu - cea pe care o stiam numai ca fiind iubita lui Nichita Stanescu. Ce nedreptate ii faceam! Adevarul este ca nu am gasit chiar atat de multe chestii despre Nichita Stanescu in jurnal. Coperta patru pomeneste niste pagini extraordinare despre Nichita pe care eu nu le-am gasit. Am gasit insa pagini extraordinare. Nu este un jurnal intim. Asta trebuie spus de la inceput. Este un jurnal scris pentru ochi de cititor si asta e evident in frazele elaborate si gandurile exprimate coerent si ordonat. Jurnalul acopera perioada dupa cea in care a parasit Romania, emigrand in Suedia unde se casatoreste cu un editor suedez si ajunge pana in 1983, jurnalul incheiindu-se cu moartea multor persoane dragi printre care mama ei si Nichita Stanescu. Pe nici unul dintre ei nu a mai apucat sa-i vada si despartirea lor de viata, departe de ea, este dureroasa.
Jurnalul are o multime de personaje, jurnalisti, scriitori, editori romani si din occident. Ii gasim printre randuri pe Paul Goma, Matei Calinescu, Nicolae Breban, Marin Sorescu. Autoarea pare urmarita de ideea ca occidentului nu-i pasa de greutatile prin care trec romanii sub comunism. In Suedia, comunismul este doar o idee frumoasa, admirata si sustinuta de cei care habar n-au ca in practica lucrurile stau cu totul altfel. Intre timp ea calatoreste cu sotul ei intre Suedia, Italia, Elvetia, scriind, pictand, colectionand calimari si tocuri rare, iubind libertatea nou obtinuta dar regretand ce a lasat in urma.
Jurnalul acesta e cu siguranta una dintre cartile pe care vreau sa le recitesc caci simt ca am pierdut lucruri importante citindu-l atat de nerabdatoare sa gasesc acele pagini cu Nichita care nu au mai aparut. In mod clar cartea va ramane la mine in biblioteca pentru ca merita recitita cu cea mai mare atentie.

Despre jurnal in Revista 22.

2 Comentários:

Gino spunea...

Lectura si la mine pe blog. Poate iti place. Chiar vreau parerea ta. incepi cu articolul numit 1, dupa care 2 :) faci o treaba buna aici

Diana B. spunea...

Thanks :). Fug sa te vizitez!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO