M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

luni, 5 ianuarie 2009

Martin Amis - Visiting Mrs. Nabokov


Ce descoperire placuta la inceput de an, Martin Amis ca jurnalist! Antologia exista de prin '93 si cuprinde recenzii si interviuri scrise pentru the Observer si alte publicatii la inceputul carierei sale de scriitor.
M-a amuzat si surprins faptul ca am gasit articole referitoare tocmai la scriitori pe care tocmai i-am citit sau la care am meditat la sfarsit de an - Julian Barnes(ultima carte pe 2008), Rushdie(prima pe 2009), Nabokov(pe care vreau sa il citesc anul asta) si Updike (care m-a surprins neplacut)- ce coincidenta! Nu e prima oara cand lucruri care ma intereseaza intr-un anume moment (de cele mai multe ori carti sau autori) imi rasar in fata ca niste djini din lampile fermecate. Trebuie sa recunosc ca ador coincidentele... mi se par bucatele de magie ramase in viata noastra demitizata, ca urme ale unui trecut mirific.
Revenind la culegerea lui Amis, am citit-o pe sarite pentru ca eram prea curioasa ca sa iau articolele la rand, dar printre picaturi de Salman Rushide(pe care il citesc acum, dupa cum ziceam) vreau sa o citesc in intregime.
Un fin observator, Amis imbina cu naturalete relatari si caracterizari subtile sau indraznete ale unor personaje cunoscute. Burgess este "an asymmetrical, floppy-shirted figure", Mrs Nabokov este o femeie cu "the best sense of humour of any woman that her husband had ever known" misterioasa si posesiva cu opera sotului ei; Barnes pierde la snooker banii care i-ar fi asigurat traiul pentru doua zile iar tanarul Amis este invidios pe succesul unui John Lennon look-alike, amic al sau.
Un efort frumos fata de cititor, aceste articole sunt intr-adevar dovada talentului pe care Amis il va expune si ca romancier.

2 Comentários:

Unknown spunea...

Martin Amis e un mare fan Nobokov, mi se pare ca a scris si ceva critica despre el. You should get round to reading Nabokov, dupa mine, the finest prose written in English :D si o influenta clara asupra stilului lui Rushdie.

Diana B. spunea...

Chiar mi-am propus, pentru anul acesta, sa citesc Nabokov pentru ca nu am citit decat Lolita si simt, ca it doesn't do him justice..ca sa zic asa. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO