M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

miercuri, 28 ianuarie 2009

Mario Vargas Llosa - Pestele in apa



Mario Vargas Llosa fiind printre autorii mei favoriti, asteptam cu nerabdare lectura memoriilor sale asa ca atunci cand am gasit cartea la biblioteca am zis ca m-am aranjat pe luna ianuarie cu lectura! Aparentele sunt insa iselatoare uneori si de cele mai multe ori cand am great expectations cu referire la o carte, aceasta nu se prea ridica la nivelul asteptarilor mele.
Nu poti sa vorbesti de rau despre Llosa...cred ca ar fi un pic de sacrilegiu literar. Si totusi, cartea asta este atat de plina de politica incat nu am putut sa ma bucur de ea cum as fi vrut, eu fiind total paralela cu acest subiect. Dupa cum stie toata lumea si zice si coperta patru, Llosa este cunoscut si ca om politic, fost candidat la presedintia tarii sale si fiind o parte atat de importanta a vietii sale nu stiu de ce nu ma asteptam sa fie o parte atat de importanta si a memoriilor sale. Cartea este cladita cu maiestrie, viata personala alterneaza cu cea politica, desi cele doua se intrepatrund de cele mai multe ori. Mai degraba decat o carte de memorii pare un manifest politic. M-a uimit sa aflu cat de mult din Mario Vargas Llosa (acelasi om care a scris Elogiu mamei vitrege) este omul politic. Banuiesc ca ar fi o greseala de perceptie din partea mea caci nu trebuie sa fii neaparat un boem pentru a fi un scriitor bun. Si iata ca el demonstreaza asta (desi din carte am aflat ca aceeasi greseala de perceptie o facea si el in tinerete). Mi-ar fi placut totusi sa citesc mai mult despre viata sa ca scriitor si om decat cea de politician. Am trisat de multe ori si am sarit peste multe pagini - cu parere de rau dar nu prea mari regrete. Poate cand ma fac mare o sa o apreciez mai mult. :)

2 Comentários:

Valentina spunea...

Si eu am vrut sa citesc cartea asta, dar m-am razgandit din doua motive: politica si viata amoroasa cam dubioasa pentru puterea mea de intelegere. Desi sunt o persoana toleranta in general, faptul ca s-a casatorit cu o matusa si cu o verisoara ma oripileaza..

Iulian spunea...

Cititnd aceasta carte am simtit cum mi se striveste un pic din corola de minuni a subiectelor romanelor lui Llosa, pe care omul le-a extras chiar din viata sa personala.
O sa ma feresc mai mult de memorii de acum incolo:).

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO