M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

luni, 28 iulie 2008

Orasul si stalpul



Aparuta in 1948, Orasul si stalpul a provocat cu siguranta ridicarea multor sprancene si revolta multor comunitati. Desi nu m-am documentat cu privire la acest subiect este posibil ca romanul sa fie printre primele din genul "gay-lit" ca sa-i zic asa. In ciuda acestui lucru este insa un roman "usor". Imaginatia cititorului nu este in nici un fel provocata sau incitata din punct de vedere fizic dar nici conceptual, cu exceptia scenei finale care este mai degraba provocatoare prin incarcatura sa emotionala.

Jim Villard este un tanar care se indragosteste de un coleg de scoala cu care si imparte o scena erotica, nu stim insa in ce masura si pana unde ajung lucrurile pentru ca autorul este destul de vag. Dupa despartirea de colegul sau, obiectul pasiunii sale devine din ce in ce mai mult o obsesie care il urmareste de-a lungul a mai multi ani si si care impreuna cu homosexualitatea sa il impiedica sa fie fericit.

Ce mi s-a parut diferit la acest personaj gay fata de altele este ca nu este sufocat, frustrat sau intimidat de inclinarea sa sexuala ci din contra, se considera superior tocmai datorita acesteia si in tot romanul nu exista decat un moment sau doua in care se intreaba daca nu ar fi fost mai bine sa se implice intr-o relatie heterosexuala. In esenta romanul nu este decat o poveste de dragoste, destul de simpla si cu final oarecum previzibil si din pacate elementul care a facut-o inedita in '48 acum nu mai este chiar atat de impresionant.

Nu pot sa o recomand spre citire caci nu m-a impresionat cu nimic dar nu este nici o pierdere de vreme.

Publicata si aici.

4 Comentários:

Anonim spunea...

Suna totusi interesant. Eu cred ca fiecare carte are partile ei speciale.O sa o cumpar si eu.

Laura Apetroaie spunea...

Suna interesant insa eu m-am cam chinuit sa o termin :D. Cu toate acestea este o carte cu un subiect interesant :)

Diana B. spunea...

Sa stii ca si eu am citit-o cam greu!

Diana B. spunea...

Sa stii ca si eu am citit-o cam greu!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO