M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

joi, 5 martie 2009

Philippa Gregory - Earthly Joys


Earthly Joys este al doilea roman pe care-l citesc de aceasta scriitoare si mi-e greu sa nu-l compar cu primul, care m-a fascinat atat de mult si pe care l-am citit pe nerasuflate. Mult mai linistit si mai lipsit de senzational decat acela, Earthly Joys se dezvaluie in primul rand ca un minunat compendiu de flori si plante si in general garden related information. Este asadar necesara o oarecare rabdare in lectura, in cazul in care acest domeniu nu va intereseaza mai deloc. Trebuie sa recunosc insa, ca desi nu am afinitati cu lumea plantelor(pana si bambusul japonez o duce cam prost la mine acasa) am ajuns spre sfarsitul romanului sa indragesc gradinile si florile personajelor, adoptand un pic dragostea lor pentru ele. Iti e si greu sa nu admiri un asa mare devotament pentru o meserie care din afara pare destul de plictisitoare. John Tradescant - gradinar faimos si priceput in Anglia post-elizabetana este un personaj usor de placut si de inteles, corect si care-si cunoaste locul pe lume, cu principii morale solide si greu de rasturnat, surprinzator insa atunci cand in viata lui apare dragostea si mai ales pasiunea; pasiune pe care, pana atunci o rezervase minunatelor gradini pe care le creeaza si calatoriilor in cautarea unor specii noi si exotice de plante.
Desi detaliile de la curte, de data aceasta curtea lui James I si apoi Charles I sunt interesante si politica si intrigile ocupa o buna parte din roman, Earthly Joys nu e totusi o carte pe care am citit-o pe nerasuflate...mi-a luat aproximativ o luna pana sa o ajung la jumate, timp in care am citit si alte lucruri. Cu toate astea, ultima parte a romanului m-a prins si am reusit sa-l termin in doua seri. La un moment dat pe la jumatate personajul sufera o schimbare socanta pentru cititor dar si pentru el insusi, moment din care cartea nu pare a mai vrea sa ti se dea jos din brate. :)
In catalogul meu de lecturi cartea nu a primit nota maxima dar, incet si sigur autoarea se instaleaza printre preferatii mei si voi citi cu placere si alte romane ale ei.

Seja o primeiro a comentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO