M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

luni, 17 noiembrie 2008

America - Kafka



America este un roman pe parcursul caruia te urmareste ciudatul. Tipul acela de ciudat care iese din obisnuit si din normal si te urmareste subtil printre pagini si capitole. Eroul romanului este un personaj singuratic si enervant de naiv. Bizarul tanar, imigrant european pe motive de conduita tipic adolescentina este gonit spre America unde isi gaseste un unchi care sfarseste prin a il abandona si acesta din motive la fel de bizare.
America este primul si ultimul roman al lui Kafka, roman la care lucreaya toata viata si care sfarseste prin a fi publicat postum de catre executorul sau literare care ii si alege acest nume. Se simte din plin ca acesta este un roman neterminat, poate doar o schita de roman caci multe lucruri raman "in aer", diverse fire ale povestirii se rup fara nici o explciatie si totul este destul de neclar.
Ar fi interesant de stiut care era sfarsitul dorit de Kafka pentru acest roman, mai ales pentru ca nu sunt in stare sa imi imaginez eu unul. Cred ca ar fi fost un roman masiv pentru ca cele 200 de pagini lasa mereu impresia unei introduceri si atat. Cand ma gandesc si la faptul ca autorul l-ar fi numit "Omul care a disparut" curiozitatea mea este si mai mare...Romanul da impresia unui roman oarecum fantezist. La sosirea in America, Karl vede statuia libertatii tinand in mana o sabie in loc de faclie. Povestea imigrantului devine un fel de fantezie urbana cu accente usor ironice si moralizatoare.

5 Comentários:

Respir spunea...

in doua zile dupa ce a aparut America la cotidianul am terminat-o si eu de citit. ai impresia ca e doar o introducere si Karl e atat de naiv incat de ciuda am inchis cartea de vreo 3 ori... dar am deschis-o imediat sa vad pana unde poate merge cu naivitatea...

cei drept romanul asta nu se inscrie in totalitate in genul lui kafka (cum sunt Procesul, Castelul) care pur si simplu te termina psihic (exagerez putin), poate prin tonul usor ironic si detasat pe care il foloseste.

Legat de numele original al cartii cred ca face directa referire la mixul de nationalitati care este incredibil in orase precum New York. am intalnit aceeasi perspectiva in romanul "Furia" de Salman Rushdie. Pur si simplu iti da impresia ca te pierzi in amalganul de persoane venite din toata lumea...

E o lectura placuta, pe locuri frustranta :D

Diana B. spunea...

Se pare ca parerile noastre in privinta cartii coincid :)

boldea spunea...

e mult mai mult de spus aici, promit sa revin

Diana B. spunea...

Eu nu am fost prea impresionata de America...poate tocmai pentru ca nu e terminata...
Te astept cu completari :).

Franz Kafka spunea...

Mie sincer sa fiu mi-a placut f. mult cartea, iar in ce priveste faptul ca este neterminata, presupun ca intretine intr-un fel interesul asupra cartii. Kafka a lasat cea mai mare parte a scrierilor sale neterminate.

Iar pentru cei ce cauta acest volum, il mai gasiti la libraria Carti-Online, anume:

Franz Kafka - America

Lectura placuta!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO