M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

sâmbătă, 4 decembrie 2010

Reading Lolita in Tehran

 Titlu original: Reding Lolita in Tehran
Autor: Azar Nafisi

Lungime: 300 or something
Citibilitate: da
Recomand: nu

De ce am ales-o:  datorita proaspatului meu interes pentru all things Islam related

Fiindu-mi recomandata de persoane de incredere :) si laudata mult pe bloguri &co. am inceput aceasta carte cu mare interes si nerabdare. Am trecut insa cu greu prin primele doua parti si m-au plictisit mai ales bucatile in care se discuta in detalii Marele Gatsby, o carte care nu m-a impresionat din cale afara. Am inteles perfect ca este vorba doar de un exemplu, o alegorie poate pentru situatia mai grava in care se afla Iranul in perioada aceea dar tot am sarit plictisita peste o gramada de pasaje in care se facea analiza pe textul acestui roman. Mi-a amintit de zilele in care cautam fervent astfel de explicatii si analize, prin biblioteci si pe internet - unele cu drag altele din obligatie. Acum insa citesc aproape exclusiv pentru placerea lecturii si mai rar aprofundez studiul personajelor sau al situatiilor fictive. Acum nu a fost un asemenea caz, mi s-a parut exagerat si chiar enervant sa "asist" la discutiile despre acest roman. Mai spre sfarsitul cartii se discuta si unele personaje ale lui Jane Austen ceea ce nu mi-a displacut chiar atat de mult. De fapt, chiar mi-a facut placere sa-mi amintesc de ea si pofta sa o recitesc.
De asemenea, unele detalii politice mi s-au parut introduse fortat in text - text care este in primul rand roman de fictiune, nu o declaratie politica sau un articol dintr-un ziar. Cunostintele mele despre situatia/evenimentele Iran-Irak nu sunt tocmai extinse si nici nu ma intereseaza sa aflu mai mult, cu atat mai putin dintr-un roman pe care-l citesc de placere. Intr-un fel, cartea mi-a dat impresia ca a fost scrisa numai pentru a aduce in centrul atentiei aceasta situatie politica, toate celelalte lucruri fiind de umplutura.
Pe fundal se aud si strigatele disperate ale unor femei oprimate dar si confuze referitor la situatia lor in cadrul unei societati care le vrea invizibile. Din pacate insa, povestea lor (care mie mi se pare cea mai importanta) ramane pe plan secundar din cauza plictiselii care o provoaca cele de care v-am zis mai sus.
Nu stiu cum se face ca am citit numai carti care mi-au displacut in aceste ultime luni ale anului(mai ales in noiembrie). Poate totusi voi face alegeri mai bune de acum incolo.

8 Comentários:

Jovi spunea...

Sunt sigur ca nu ai nevoie de recomandari, insa ce parere ai de Bukowski?
Lolita nu am citit, desi am auzit si eu amanunte despre ea pe alte bloguri.

Diana B. spunea...

Vreau de mult timp sa citesc Bukowski dar intotdeauna cand sunt la cumparaturi de carti, uit de el. Chiar acum il pun in wishlist ca sa nu mai uit. :)
Lolita trebuie sa citesti. Chiar daca poate n-o sa-ti placa...e o carte fara de care nu poti discuta literatura.

Diana B. spunea...

Tocmai mi-am dat seama ca te-am mintit...:).
Am inceput mai demult Post Office si m-am impotmolit. Trebuie neaparat sa mai incerc o data. :)

Yuki spunea...

ce tare, not recommending the book m-ai facut curioasa :))

Diana B. spunea...

:))
Daca o citesti, sa-mi spui cum ti s-a parut.

Jovi spunea...

Atunci o pun si eu pe wishlist ;)

Bianca spunea...

Mie mi-a plăcut. La fel de tare ma interseaza si pe mine TOT ce tine de alta cultura, si se pare ca am o predilectie pentru partea aceea de lume (Splendida cetate a celor mie de sori, Anticarul din Kabul, Vanatorii de zmeie etc)...

Eu as recomanda-o :)

Diana B. spunea...

Bianca, mie nici Kite runner nu mi-a placut desi cealalta mi s-a parut minunata - A Thousand Splendid Suns.
Sper sa citesc cat de curand si Anticarul din Kabul.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO