M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

luni, 10 mai 2010

Julian Barnes - Pedantul in bucatarie

Titlu original: The Pedant in the Kitchen
Autor: Julian Barnes
Lungime: 180 pagini mititele
Atmosfera: amuzanta
Citibilitate: cu siguranta
Recomand: da


Desi nu am fost cine stie ce impresionata de Barnes cu ocazia altor romane, am stiut de la inceput ca Pedantul va fi una dintre cartile care vor ramane la mine in biblioteca. Desigur, a ajutat foarte mult si faptul ca ma pasioneaza subiectul discutat aici. :) De fapt, cartea mi-a placut atat de mult incat as considera necesar sa v-o citez in totalitate numai asa...ca sa nu pierdeti nici un rand din ea. Si totusi, realizez ca pentru un om care nu are nici cea mai mica inclinatie catre bucatareala, cartea va fi cam plictisitoare. Lucru care nu ma face insa sa renunt la a o ridica in slavi.
Ceea ce mi-a placut de la inceput a fost ca m-am identificat perfect cu personajul. Ceea ce povesteste sunt experientele si gandurile mele din anii trecuti cand bajbaiam prin bucatarie incercand sa nu ma mai ard/stropesc/manjesc cu diverse ingrediente. Barnes imi pare acum peste masura de talentat in descrierile pe care le face, in felul in care foloseste experiente atat de comune si le transforma in literatura. Desigur, este evident parca, printre randuri faptul ca volumul este totusi o adunatura de mici articole aparute in The Guardian. Intreaga carte este presarata atent cu doze de umor, zicatori populare, anecdote si amintiri de tot felul. Poate din acest motiv se si citeste atat de usor si cu atata drag. 
"Cu gatitul mi s-a intamplat ca si cu sexul, politica si religia: cand l-am descoperit era prea tarziu ca sa imi mai intreb parintii." 
Printre astfel de vorbe de duh, exemple de retete, instructiuni si indrumari referitoare la cartile de bucate, retete, moduri de preparare si de servire iti vine greu sa ridici ochii din carte. Pentru o carte de divertisment, fara pretentii prea mari, am invatat totusi o groaza de chestiute haioase si mi-am notat o multime de retete si titluri de carti de bucate la care as vrea sa revin. 
 V-as scrie mai multe despre ea dar sunt convinsa ca nu sunteti cu toti pasionati de subiect. Oricum o recomand ca lectura usoara si amuzanta si mai ales pentru linistirea nervilor de bucatar incepator. :) Gasiti aici un mic fragment sa va faca pofta de lectura.

2 Comentários:

Yuki spunea...

misto, probabil recomandarii tale o s-o caut s-o citesc :)

Diana B. spunea...

Ma bucur! O sa-ti placa. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO