M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

duminică, 19 iulie 2009

Carti prin targuri in Constanta

Va povesteam printr-o postare anterioara ca astept vara asta in Constanta, 3 targuri de carti. Doua sunt deja deschise si am reusit sa le si vizitez. M-am hotarat sa imi fac un plan de bataie pentru ca altfel as lasa toti banii pe acolo asa ca weekendul acesta m-am dus in recunoastere ...fara bani. :)
Prima oprire - Targul Kilipirim care se desfasoara deja de cativa ani in Constanta, pe faleza de la Cazino chiar sub nasul lui Eminescu. Si chiar pare o clona a celui din anii trecuti, fara schimbari majore. Accentul este pus pe cartile pentru copii si diverse enciclopedii. Neavand copii nici in prezent nici in plan, va imaginati ca nu ma intereseaza acest tip de carte decat din punct de vedere estetic...si nici asa prea mult.
Sunt prezente aproape toate editurile dar oferta este aceiasi cu cea online sau cu ce se gaseste prin librarii. Nimic inovator, prezentarea destul de fada si faptul ca era plin de copilasi m-a facut sa ies repede si sa-mi vad de drum. Cu siguranta nu voi cheltui bani acolo.
Am plecat, asadar, cam nemultumita. Citisem ca ar avea si ceva reduceri dar eu nu le-am gasit. Si zau ca m-am uitat - ca doar nu-i decat un cort, maricel e adevarat, dar un cort, nonetheless- adica exact ceea ce se vede in poza.

Targul va fi deschis pana pe 9 august 2009 - cine stie, poate reducerile vor fi la sfarsit.
Program de vizitare: zilnic 10.00-14.00; 16.00-24.00
Intrarea este libera.

A doua oprire a fost Târgul Estival Constanta 2009 care s-a deschis pe 17 iulie si va rămâne deschis până pe 16 august si se poate vizita între orele 11,00 -22,00. Târgul se află în noul pavilion expoziţional din Mamaia, lângă circul Medrano. Intrarea este tot libera, târgul insa, nu este unul exclusiv de cătţi. Găsiţi acolo si obiecte de anticariat, bijuterii de argint si hand-made, obiecte de mobilier (nu stiu daca neapărat vechi dar în stilul celor vechi - unele chiar foarte drăguţe), îmbrăcăminte (la fel, diverse obiecte de vestimentaţie mai deosebite). Am vazut chiar si un stand de specialităţi italiene şi unul de dulciuri...irezistibile amândouă la fel ca si standul de ceaiuri. Pentru detalii despre acestea mergeţi la mine-n chicenetă.

(Măriţi poza pentru a vedea cam pe unde sunt localizate câteva edituri.)
Deşi târgul strânge atâtea standuri la un loc, carţile ocupa cea mai mare parte din spaţiu, fiind prezente mai multe edituri, fiecare cu standul ei dar şi cateva librării cu selecţii de carţi din diverse edituri. Am vazut cate un stand şi pentru colecţiile Cotidianul şi Adevărul, deasemenea si colecţia de la Jurnalul Naţional era pe-acolo pe undeva.
Spre fericirea mea, am vazut si reduceri. Cele mai impresionante erau la standurile Proeditura, Herald si Corint.



Am auzit că şi la Polirom ar fi reduceri, dar cu toata agitaţia, mi-a scăpat din vedere standul. La standul librariei Pravalia cu carti am gasit iar ceva reduceri interesante. Am văzut şi un stand Humanitas dar nu m-a impresionat cu nimic.
Sunt sigura că am trecut prea repede pe la unele standuri, dar în mare am fost relativ mulţumită de ofertele de la târg. Am înţeles că vor fi şi ceva lansări de carte dar singura care mă atrage este cea a lui Washington Irving Rucker, care îşi va lansa cartea „Jazz Road”. Acest lucru se va întâmpla însă, mâine, la ora 13,30 când eu voi fi la munca.
În orice caz, a fost doar o vizita rapidă care, însă, m-a convins. Cel mai probabil voi merge din nou weekendul următor...cu bani de data aceasta. Am pus ochii pe câteva titluri pe care sper sa mi le însuşesc. :)

2 Comentários:

Unknown spunea...

Polirom a avut marea inspiratie de a nu participa la Targul Estival, asa ca ii reprezentam noi, Pravalia cu Carti. Tot noi reprezentam si editurile All, Tritonic, Aquila, Dacica, Litera, Prut. In standul nostru am adus tot ce inseamna promotii; toate titlurile la 4.99 si 9.99 de la Polirom, Humanitas, Litera si All. Tritonic are reducere de 25%-30% la toate titlurile, iar restul cartilor de la celelalte edituri reducere 10%. Ce este tragic, este faptul ca targul este necunoscut constantenilor, ca urmare, pentru toti participantii este un fiasco financiar. Cateva edituri au spus ca mai stau cateva zile dupa care pleaca. Nimeni nu stie exact cum este promovat targul, dar majoritatea celor care intra, ajung acolo din greseala. Nefiind pozitionat pe un traseu pietonal, orice targ organizat in pavilionul expozitional,daca nu este corect promovat, nu are sanse de succes. Ca atare, avand suficienta experienta, multe edituri au refuzat sa participe, iar Corint si Humanitas, si-au anuntat participarea in ultima clipa. Si este mare pacat pentru ca in perioada asta multe edituri au promotii la multe titluri. Si noi in libraria de pe str. Sarmisegetusa, avem aceleasi oferte; Corint, All, Rao, Nemira au la toate titlurile reducere 10%, Humanitas, Litera, Polirom au multe titluri la 5 si 10 ron. Cum nu prea mai sunt multe librarii in Constanta (saptamana asta se mai inchide si libraria Predania), targul asta, cu reduceri adevarate - fata de kilipirim - ar fi trebuit sa aiba mai multi vizitatori, dar din pacate in primele cinci zile a batut vantul. O alta mahnire (poate ca sunt subiectiv) este faptul ca se tot cumpara cartile de la Adevarul, doar pentru ca au copertile frumoase, raman necitite in bibliotecile personale, iar in librarii raman titluri bune, cu toate ca sunt la preturi mai mici. Totusi ma bucur sa vad ca cineva a auzit de acest targ, si a mai si scris despre el pe blog. Felicitari pentru felul in care l-ai prezentat.

Diana B. spunea...

Daca nu stiti cum este promovat targul, va spun eu: deloc. Am aflat de el absolut din intamplare acum cateva luni si de-atunci nici o mentinue pe nicaieri. Mi se pare revoltator! Dar, am spus-o si prin alte parti...din pacate, nu putem avea pretentii de la Constanta noastra care nu prea este un oras cultural.
Am observat ca bate vantul prin targ si chiar mi-a parut rau. Mai ales ca, spre deosebire de celalalt, chiar sunt oferte bune.
Imi pare si mai rau sa aud de libraria Predania...
Despre colectiile Adevarul & co nu mai comentez. Am fost mare amatoare la inceput dar acum sunt dezamagita. Si intr-adevar, exista si altfel de carti la 10lei...doar ca trebuie sa si intri intr-o librarie sa le cauti!
Succes la targ! Vin eu in weekend si cumpar tot ce pot :)) ca sa nu plece nimeni. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO