M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

marți, 23 iunie 2009

Julian Fellowes - Snobii


Ca tot ziceam zilele trecute ca nu-s asa mare fana a trecerilor dinspre Hollywood spre literatura, iata ca descopar ca tocmai citeam produsul unei asemenea treceri. Autorul acestui roman Snobii a castigat un Oscar pentru scenariul nu-stiu-carui film. Acest lucru il aflu acum, dupa ce am terminat-o si mai bine asa caci altfel, cu siguranta n-o mai citeam. Uneori mai am impulsul acesta de a incerca sa citesc o carte fara prejudecati - fara sa stiu nimic despre autor sau despre ea - sa-i dau sansa de a-mi insufla o parere neinfluentata.
Si ia parerea de unde nu-i ca am terminat romanul de o zi intreaga si tot nu-s in stare sa-mi formez o parere. Si de data asta, acesta nu a fost un comentariu pozitiv.
Snobii este un roman ciudat prin faptul ca nu te plictiseste scriitura. E destul de interesant incat sa nu adormi citindu-l dar nici nu-ti starneste cine stie ce pasiuni pentru personaje sau vreo admiratie pentru descrieri. Intriga singura te atrage desi si aceea apeleaza la curiozitatea natural umana si interesul pentru viata altora, mai ales a celor privilegiati. Ca sa nu bat campii fara sa mentionez subiectul, aflati ca Snobii este o poveste care infatiseaza obiceiuri si moravuri ale norocosilor din clasele privilegiate, subiect care ar fi cazul sa fie atragator tocmai prin natura lui. Toti am vrea sa stim cum este sa ai 'asa de multi' bani. Cu toate astea, insa, Snobii nu prea reuseste decat sa-mi aminteasca de Tanar si nelinistit, desi spre deosebire de nemuritorul serial, aceasta se mai si termina(dar sunt convinsa ca ar putea sa o tina tot asa la nesfarsit).
Personajele sunt atat de insipide, fade si ... gri incat nu-mi este nici mila, nici drag si nici macar urat de ele. Povestea nu are nici un pic de culoare, de vitalitate. Am citit-o pana la capat tot asteptand sa se imbunatateasca. I-am fabricat scuze, gandindu-ma ca e doar inceputul dar a fost "doar inceputul" pana la sfarsit. Parca imi si pare rau pentru personaje. Chiar ar fi meritat un autor mai talentat, povestea lor ar fi putut fi mai apreciata chiar si asa previzibila cum este. Chiar mi-as fi dorit ceva interesant de la o carte numita Snobii, de la o poveste cu Cenusarese ce fug cu angajatii, de la un conte broken-hearted si o mireasa spasita.
Prezentarea cartii zicea ceva de o asemnare cu Jane Austen...ar vrea el! Asteptam o comedie de moravuri sau macar unele ironii fine sau nu...nu le-am gasit si chiar mi-a parut rau. Poate ca acestui roman i-ar fi stat mai bine ca scenariu.

Seja o primeiro a comentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO