M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

duminică, 14 iunie 2009

Doamna din Avalon - M.Z. Bradley


Nu mi-am inchipuit niciodata ca vreo carte imi va deschide apetitul pentru fantasy. Desi imi plac povestile si basmele, nu m-am avantat pana acum catre acest gen. Nu stiu de ce...ma intreb si eu, caci iata iata ce minunatie am gasit. Prevad muulte carti de genul asta in urmatoarea jumatate a lui 2009.
Doamna din Avalon am castigat-o la un concurs Nemira luna trecuta. Numai de bine despre strategiile de marketing ale acestei edituri! Cine altcineva se mai poate lauda ca misuna printre blogeri si le ofera carti cadou! :)
Nu am stiut cine este aceasta Marion Zimmer Bradley dar am banuit ca este americanca. I-am simtit stilul si exprimarea chiar si citind-o in traducere. Ca intotdeauna, mi-ar place sa citesc in original dar nu ma plang, traducerea n-a fost deloc rea.
Cartea merita toata atentia fie si doar pentru poveste. Ce pot sa spun, I'm a sucker for stories...mai ales cele cu vrajitoare si zane! :) Doamna din Avalon este o poveste despre magie si spiritualitate, despre paganism inainte de a capata ingrozitoarea conotatie negativa pe care o are acum. Fara sa-ti dai seama, lectura te poarta printre incantatii si credinte demult pierdute dar fascinante si atragatoare.
Apreciez si faptul ca are si elemente de fictiune istorica desi nu am verificat cat de mult se respecta realitatea istorica si nici nu cred ca o voi face. Ideile generale sunt de ajuns pentru a crea atmosfera. Cartea are trei parti, fiecare referindu-se la o perioada diferita din istoria Avalonului si respectiv la preoteasa care il conduce. Cele trei povesti se impletesc frumos dar nu pot spune ca exista o intriga centrala a romanului. In mare parte este un fel de ...umplutura as spune, la The Mists of Avalon care se pare ca este romanul cel mai bun al scriitoarei. Si fara sa-l fi citit imi dau seama ca este un fel de completare, note si explicatii la ce se intampla acolo. Asadar, impresia pert total sufera putin...caci fara a cunoaste cartea sau a fi vazut filmul (The Mists of Avalon) totul pare un pic haotic.
In ceea ce priveste personajele, acestea nu par inca perfect conturate, dar sunt simpatice Nu poti spune cu certitudine daca un anume personaj este negativ sau nu. Demult nu am mai citit o carte in care personajul principal sa fie unul colectiv - femeile din Avalon au comportamente si sentimente lumesti dar poseda si o doza de magie care le face extrem de atragatoare. Se simte insa ca romanul face parte dintr-o serie...se simte nevoia unor informatii suplimentare pe care nu le descoperi nici macar pana la sfarsit.
E adevarat si ca scenele sunt destul de hollywoodiene. Asadar, nu va asteptati la cine stie ce capodopera; asteptati-va insa la o poveste minunata, numai buna de starnit dragostea pentru fantasy. Mie mi-a placut...in ciuda tuturor minusurilor.

3 Comentários:

Dana spunea...

Acum am vazut ca ai si scris despre ele(cartile :D ), iar eu te intrebasem daca ai citit:)
Daca incep sa iti placa seriile fantasy, iti recomand George R.R Martin de la Nemira si Robert Jordan de la RAO.
Si daca preferi un fantasy care sa te faca sa zambesti(sau sa razi de-a dreptul) citeste Terry Pratchett( RAO, Corint sau Noesis ). O carte va fi de ajuns sa te cucereasca. Noroc ca a scris cu zecile:)

Diana B. spunea...

Nu am citit altceva din genul fantasy in afara de aceasta serie Avalon. Am avut o tentativa cu Lord of the rings dar nu mi-a placut.
De Terry Pratchett am mai auzit si am tot zis sa iau si eu sa citesc dar am vrut sa le iau in engleza si inca nu am gasit.
Multumesc mult si pentru celelalte recomandari :).

Dana spunea...

Terry Pratchett in engleza poti lua variantele pdf sau de la www.nautilus.ro. Eu le-am citit in romana, dar sunt constienta ca pierd mult din farmecul cartilor, la cat de joaca T.P cu (scz cacofonia) cuvintele.
Mie mi-a placut mult Lord of the Rings. But then again, eu sunt fana fantasy :).

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO