M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

duminică, 10 august 2008

Northanger Abbey - Jane Austen

Fiind una din autoarele mele preferate, de fiecare data cand citesc un roman al lui Jane Austen sunt in acelasi timp incantata si impresionata dar ma urmareste mereu si impresia ca stiu ce va urma. Am reusit in sfarsit sa achizitionez toate romanele ei in limba engleza si le reiau la citit acum, cu mare placere si satisfactie lingvistica. Valoarea lor sta tocmai in limba lor originala si orice pasionat al acestei limbi nu va trece prin ele fara cel putin un pic de placere. Chiar daca subiectul inclina adesea spre plictiseala, nefiind de actualitate, povestile simple si moralizatoare despre prietenie, dragoste, rang, prejudecati, societate, maturitate si tot felul de conflicte inter-personale sunt totusi atragatoare tocmai prin aceasta simplitate.


Northanger Abbey abordeaza aceste teme clasice ale romanelor lui Jane Austen incepand de la caile intortocheate ale societatii si pana la pasiunea tinerei eroine pentru romanele gotice. Romanul a fost perceput si ca o parodie a acestor atat de populare romane gotice si a mai fost considerat si o simpla scriere menita a intretine familia autoarei. Intr-adevar, de-a lungul lecturii ai mereu impresia ca povestea este ironica, personajele sunt usor fortate(probabil tot in acest scop) iar sarcasmul subtil e imposibil de trecut cu vederea.

2 Comentários:

Valentina spunea...

Interesant. Eu am citit doar "Mandrie si Prejudecata" de Jane Austen. Si am vazut fimele "Mandrie si Prejudecata" si "Becoming Jane". Dar nu ma pasioneaza in mod special.

Abia astept sa termini "Paula". Si eu am vrut s-o citesc, dar am auzit ca e foarte trista, si nu prea am avut tragere de inima.

Diana B. spunea...

Este intr-adevar trista dar nu lacrimogena. E frumoasa..desi cuvantul asta suna cliseic..i se potriveste bine...toata dragostea cu care e scrisa se simte printre randuri..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO