M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

joi, 13 martie 2008

Maestrul si Margarita

Am iubit si iubesc mult cartea aceasta si de cateva saptamani astept cu nerabdare si serialul in fiecare luni pe Cultural...de la prima lectura romanul mi s-a parut a fi o vraja in sine de care nu am scapat nici acum dupa atatia ani de la prima noastra intalnire, nu ca m-ar interesa sa scap. Este un fel de punct fix al vietii mele...caut si citesc in permanenta aceasta carte si informatii despre ea si sau autor. Ultima descoperire, pe blogul Mesmeei!

Bulgakov şi Margarita

Ceea ce l-a decis pe Mihail Afanasievici Bulgakov să o conjure şi convingă pe Elena Sergheevna să îi devină a treia soţie şi să renunţe la bărbatul ei dintâi a fost un inel alchimic cu multe mărgăritare, pe care l-a cumpărat de la o bătrână contesă ruinată. Aceasta îi explicase că respectivul inel avea puteri magice legate de tăria şi nemurirea iubirii şi că unul dintre mărgăritare provenea chiar dintr-o cruciuliţă preţioasă care îi aparţinuse cândva lui Rasputin. Mihail Afanasievici i-a oferit inelul Elenei Sergheevna, ca un fel de legământ tainic şi vrăjitoresc. Elena a acceptat, la rându-i, darul ca o vrăjitoare profesionistă: îl purta numai în nopţile cu lună plină. Într-una din aceste nopţi l-a şi pierdut, dar l-a regăsit a doua zi, sticlind pe fundul unei băltoace lăsată de ploaie. Se pare că inelul a dispărut din nou, prin 1950, la zece ani de la moartea lui Mihail Afanasievici, şi că nu a mai fost regăsit niciodată. Pe patul de moarte (în 1970), Elena Sergheevna nu şi-a dorit altceva decât să mai poarte o singură dată inelul cu pricina, însă dorinţa ei nu a fost împlinită, întrucât nu era cum. Gurile rele spun că Stalin însuşi, aflând de inelul cu pricina şi de faptul că fusese achiziţionat de Bulgakov (un scriitor care îl intrigase pe mustăciosul tigru Stalin în asemenea măsură încât dictatorul adora să îl terorizeze printr-o spaimă şi, în acelaşi timp, printr-o fascinaţie insidioasă pe care o exercita asupra lui Mihail Afanasievici) ar fi făcut în aşa fel încât inelul să fie sustras de la Elena Sergheevna. Gurile bune spun că rudele bătrânei contese ar fi fost cele care au făcut ca inelul să se întoarcă la familia de drept. Alte guri spun că duhul lui Rasputin ar fi făcut ca inelul să fie pierdut o dată pentru totdeauna. În ce mă priveşte, pot să spun doar că am visat, în 2005, acest inel (pe când mă aflam la Moscova tocmai în căutarea personajelor din Maestrul şi Margarita): iar visul meu arăta că inelul i-a fost dăruit lui Mihail Afanasievici de către ... Woland. Enfin, mai circulă încă o legendă: aceea că inelul se găseşte îngropat în partea stângă a pietrei de la mormântul Maestrului Bulgakov şi al Margaritei sale Elena, din cimitirul Novodevicie.

1 Comentário:

rux ces spunea...

pe blogul Mesmeei mai sint o puzderie de lucruri despre Maestrul si Margarita (cautati la tags "bulgakoviada", "grafitiiapartamentul diavolului" si multe altele).

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO