M-am mutat in casa noua!

Veti fi redirectionat automat in 4 secunde. Daca nu functioneaza redirectionarea, va rog vizitati
http://tarameainventata.net/lecturi
Multumesc!

luni, 18 februarie 2008

Daily ramblings ...featuring Roxana

Diana B: de ce crezi ca un om atat de intelgent cum era einstein
Diana B: credea in dumnezeu...
Diana B: mi se pare extrem de ciudat

roxana s: stiu...la asta m-am gandit si eu ..foarte des. si cred ca am inteles. Einstein, ca multi oameni luminati, au vazut in ce masura mintea noastra e limitata - adica noi, restu', zicem, dar sunt putini cei care au sansa sa descurce itele...adica asta cum a descoperit el teoria relativitatii. si sigur, cand intelegi asta, intelegi si ca nu esti singur..adica intelegi ca exista o suma de factori care au facut ca tu sa ajungi intr-un anumit punct.
roxana s: *asa cum

Diana B: dar...
Diana B: eu nu cred ca mintea noastra e limitata...
Diana B: eu cred ca nu stim sa o folosim

roxana s: exact. ma rog, asta am vrut sa spun.

Diana B: pai...si cand intelegi asta....intelegi si ca nu esti singur?
Diana B: eu inteleg asta...si totusi cred ca sunt singura..
Diana B: e adevarat ca nu sunt einstein..

roxana s: da, ca exista un intreg esfodaj in spatele a ceea ce tu poti percepe.

Diana B: da
Diana B: esafodajul asta este creierul tau
Diana B: si nu dumnezeu

roxana s: ca-i zici divinitate..ma rog, mai putin importa. e vorba de sens. stii ca exista un sens inerent. ca asta e dumnezeu. nu credea einstein in dumnezeul de la biserica&stuff, cred ca suntem de acord aici.

Diana B: pai nu stiu..nu m-am gandit la asta..dar acum ca zici asta..nu nu cred ca se referea la dumnezeul de la biserica...

roxana s: totul e filtrat...prin creierul tau. dar nu e de sine statator.

Diana B: creierul...ba da!

roxana s: fara un inconstient colectiv? fara tot ce percepi, intern, e adevarat, dar mai ales extern?
roxana s: chiar si de-ai sta intr-o camera toata viata, fara obiecte, tot percepi..spatiu, timp, coordonate de tot felul...poate noi am descoperit doar cateva pana in momentul de fata.

Diana B: hmm...cred ca nu ne intelegem
Diana B: da...exista un univers exten...in mod evident
Diana B: dar
Diana B: el este controlat de creierul nostru...adica universul nostru intern
Diana B: si nu invers

roxana s: ce vreau eu sa spun este ca einstein ajunsese la concluzia ca exista o ordine inerenta a lucrurilor. asta e dumnezeu.

Diana B: si drept dovada
Diana B: toate bolile care schimba felul in care percepem lucrurile
Diana B: eu cred ca ordinea o facem noi...nu exista ea asa...din senin
Diana B: tocmai l-am contrazis pe einstein
Diana B: i rule

roxana s: eu cred ca asta credea einstein. si eu cred la fel cu el.
roxana s: tot universul nu sta in noi, sau intr-un singur creier. lumea a inceput cu mult inaintea noastra. sau exista in acelasi timp, asa cum cred eu.
roxana s: cred ca trecutul, prezentul si viitorul sunt una si aceeasi dimensiune, dar nu putem percepe decat fragmentar.
roxana s: da, cred ca ti-am povestit ca e o metafora in filosofie...
roxana s: daca iei o coala, o infasori si lasi sa cada o picatura de cerneala pe ea - cand te uiti, ai o singura picatura de cerneala.
roxana s: daca desfasori coala, ai o serie de picaturi, in succesiune.
roxana s: asa si noi, nu percepem decat evenimentele in succesiune - "dumnezeu" le poate percepe in acelasi timp.
roxana s: sort of computer, daca vrei..asta e de fapt template-u' - o baza de date.

Diana B: aha...
Diana B: imi place metafora asta...

roxana s: si mie. eu una mai si cred in ea. normal, sunt unele chestii seducatoare in filosofie...dar in asta am mai multa incredere, cel putin in faza in care am ajuns...
roxana s: cu gandurile, cu problematizarea...
roxana s: adica daca te uiti asa..in trecut, cam asta intelegi.... pamantul era rotund de la inceputuri, dar cat timp omul nu a crezut ca era patrat? si asta era in creierul lui, intern, cum spui tu. neinteresant, pamantul tot rotund era.
roxana s: deci in afara creierului uman, care se incapatana sa il vada patrat.
roxana s: "dumnezeu" stia ca era rotund. acum stim si noi.
roxana s: si asta e cu toate lucrurile si marile descoperiri...

Diana B: pentru ca exista limitari..pentru ca atunci, la fel ca si acum, nu cunosteam tot...
Diana B: dar asta nu inseamna ca exista totusi cineva care cunostea tot...
Diana B: noi atunci nu aveam toate datele problemei pentru a crede ca pamantul este rotund
Diana B: la fel cum acum nu avem toate datele problemei pentru a spune ca "dumnezeu" cunoaste tot sau..ca el exista for that matter
Diana B: ii zic el...dar ma refer la ..ce numeai tu ordinea inerenta a lucrurilor...
Diana B: si presupun ca any name will do...as long as people don't interpret it wrongly...asa cum au facut cu Dumnezeu...denumirea..

roxana s: da, exact.
roxana s: pai nu spun ca ar fi existat "cineva" (asta cred ca e problema cu dumnezeu ca si concept, ca oamenii vor ca el sa arate ca un m, sau macar sa fie o forta, etc., ca sa raman, repet, la nivelul capacitatii lor de perceptie) ci, in cazul pamantului, exista "insusi" pamantul, care "stia" ca era/este rotund.
roxana s: adica asta e o "ordine inerenta". pamantul in sine era rotund, chiar daca omul nu pricepea - dovada suprema ca nu creierul lui e stapanul ordinii inerente a lucrurilor.

Diana B: tocmai asta e ideea cu care cochetez eu....pentru ca nu am adoptat=o inca in intregime ca fiind a mea...
Diana B: si anume ca
Diana B: e posibil...ca totul in afara creierului nostru...sa fie o "plasmuire"(fara a inclina prea mult spre sensul de inventie) a creierului nostru..
Diana B: sa fie doar imagini pe care creierul le emite...ca o realitate virtuala...
Diana B: emisa de creier pt fiecare in parte
Diana B: si ai sa zici ca e imposibil ca toate aceste realitati ale oamenilor sa coincida..
Diana B: dar nu stim ca ele coincid sau nu...doar presupunem
Diana B: doar am inventat niste conventii care sa le denumeasca astfel incat sa nu fie totul un mare haos...
Diana B: am i making any sense?

roxana s: sure. asta se zice si e, in mare parte, adevarata. teoria. adica, dupa parerea mea. numai ca eu consider ca sunt mai multe dimensiuni..deci da, realitatile variaza in functie de fiecare persoana....
roxana s: pentru un homosexual barbatii sunt interesanti - din start, un exemplu banal.
roxana s: ceea ce nu poate spune un barbat care nu e homosexual. i se pare chiar aberant.
roxana s: dar realitatea cu R, in sine, comporta niste baze care trebuie sa fie comune...adica in afara tuturor determinarilor astora, la nivel inferior, ca sa zic asa, exista realitati comune.
roxana sofonea: ca, spre exemplu, ca pamantul e rotund . mi se rupe mie, ca individ, nici nu percep prea bine... dar el e rotund pentru toata lumea.

Diana B: realitati comune...dar daca sunt numai denumiri comune? nu si realitatile...nu ai de unde sa stii daca ceea ce tu numesti rotund corespunde cu ceea ce eu numesc rotund
Diana B: nu cred ca exista sfarsit pt discutia asta.
Diana B: nu te mai obosesc

roxana s: e na


Seja o primeiro a comentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Human Calendar

Cititori

Read in 2008

Tara mea inventata © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO